Reeglid

Airsofti mängude üldreeglid Turvalisus Relvad ja jõu piirangud Mängu ausus Käitumine

  • Kaitseprillid peavad olema kogu mängu ajal ees, ka siis kui oled pihta saanud.
  • Keelatud on eemaldada prille mänguväljal.
  • Näo- ja hambakaitse on tungivalt soovitatav.
  • Tulejoonel peab alati jälgima, et relv oleks suunatud ohutusse suunda.
  • Reegleid rikkuv mängija võib mängust eemaldada.
  • Kõik mängus osalejad on täiskasvanud ning osalust loetakse vabatahtlikuks.
  • Iga mängija vastutab ise oma varustuse, tervise ja ohutuse eest.
  • Korraldaja ei vastuta mängija isiklike vigastuste, varustuse kahjustuse eest.
  • Mängus osaledes kinnitab igaüks, et on teadlik airsofti riskidest ning võtab need endale.
  • AEG / GBB / HPA relvade lubatud jõud (FPS või J) tuleb määrata mängu alguses ja kontrollida kronograafis.
  • Lähidistantsi laskmiseks soovitatav kasutada semi-auto või püstolit.
  • Alla 1-2 meetri soovitatav ei lasta – kasutatakse hoopis “Bang!” või käega puudutust.

🔫 Relva kontroll kohapeal on kohustuslik. Palun veenduge, et teie relv vastab reeglitele enne mängu algust.

Püstolid / Automaatrelvad:

  • 1,2 džouli — kasutamine lubatud piiranguteta kaugusest.
  • 1,2–1,6 džouli — kasutamine lubatud piiranguteta kaugusest.

Poolautomaatsed snaiprid (ainult üksiklaskude režiimis):

  • 1,7–2,5 džouli — lähivõitluse relv (püstol) on kohustuslik, minimaalne laskekaugus on 20 meetrit.

Kuulipildurid:

  • 1,7–2,5 džouli — backup-relv on kohustuslik, minimaalne laskekaugus on 20 meetrit.
  • ❗ Hicap-tüüpi salve kasutamine ei kvalifitseeru kuulipilduriks. Automaatrelvad trummelsalvega kuuluvad kuulipildurite kategooriasse.

Poldiga snaiprid:

  • 4 džouli — lähivõitluse relv (püstol) on kohustuslik, minimaalne laskekaugus on 30 meetrit.

Granaadid:

  • 💥 Valgusefektiga granaadid on lubatud.
  • 💥 Suitsugranaadid on lubatud.
  • 💥 Granaadiheitja kasutamine on lubatud (vastavalt tuleohutusnõuetele).
  • Kui granaat plahvatab avatud alal, on tabamisraadius 2,5 meetrit.
  • Hoones plahvatava granaadi korral loetakse elimineerituks kõik samas ruumis viibivad mängijad.

Kummist nuga:

  • 🔪 Kummist noaga kehaosale puutumisel loetakse mängija elimineerituks.
  • 🔪 Imitatsioon…
  • Tabamuse saanud mängija: tõstab käe üles, hüüab “HIT!” ja lahkub kokkulepitud viisil.
  • Tabamuse saanud mängija kasutab alati oranž vesti.
  • Tabamus loetakse igast kuulist, mis puudutab mängijat või varustust (sh relv).
  • Ei mingit füüsilist vägivalda, tahtlikku provotseerimist ega solvangut.
  • Alkoholi või narkootikumide mõju all osalemine on keelatud.
  • Kohtunik või korraldaja otsus on lõplik.
  • Mängial peab olema punane taskulamp/valgustus lubatud (haavatud mängija märgistamiseks).
  • Mängial peab olema trasser kuulid ning trasseri seade.
  • Kindlasti on lubatud kasutada öövatlust ja termokaamerida.
  • Lubatud on ainult spetsiaalselt airsofti või militaarmängude jaoks toodetud pürotehnilised vahendid (nt suitsugranaadid, paukpommid). Teadmata päritoluga pürotehnika on keelatud.
  • Pürotehnika viskamisel tuleb veenduda, et see ei ohusta mängijaid, varustust ega keskkonda.
  • Pürotehnika tohib kasutada ainult korraldaja loal ja määratud alades.
  • Pürotehnika reeglite rikkumine võib kaasa tuua mängust eemaldamise.

Meedik

  • Meedik saab “ravida” valstavalt mängija poolt valitud kaardi. Mängija võib kohe astuda  mängu tagasi või kohe surnud.
  • Meedikul võib olla piiramata arv sidemeid või ravitsemisi.
  • Ravimise ajal meedikul vastavalt olukorrale tohib ola haavatust maksimaalselt 3 m jaugusel. Mängija kes sai tabamuse  (ei tohi tulistada). Meedikul võib tulistada ja kaitsta ennast.

Näited kaartidest:

❤️ Südameseiskus — südame massaaž (10 korda).
🩸 Hädaolukord — tilgutamine (2 minutit).
🩹 Verejooks — käepaela paigaldamine.
👼 Tumedad inglid — sa pole vigastatud, jätka mängimist.
🦵 Kerge vigastus (jalg) — jala sidumine.
✋ Kerge vigastus (käsi) — käe sidumine.
💀 RIP — sa oled surnud.
🔫 Relv — 5 minutit ei saa kasutada pearelva. Saab kasutada püstolit.