Airsofti mängude üldreeglid Turvalisus Relvad ja jõu piirangud Mängu ausus Käitumine
- Kaitseprillid peavad olema kogu mängu ajal ees, ka siis kui oled pihta saanud.
- Keelatud on eemaldada prille mänguväljal.
- Näo- ja hambakaitse on tungivalt soovitatav.
- Tulejoonel peab alati jälgima, et relv oleks suunatud ohutusse suunda.
- Reegleid rikkuv mängija võib mängust eemaldada.
- Kõik mängus osalejad on täiskasvanud ning osalust loetakse vabatahtlikuks.
- Iga mängija vastutab ise oma varustuse, tervise ja ohutuse eest.
- Korraldaja ei vastuta mängija isiklike vigastuste, varustuse kahjustuse eest.
- Mängus osaledes kinnitab igaüks, et on teadlik airsofti riskidest ning võtab need endale.
- AEG / GBB / HPA relvade lubatud jõud (FPS või J) tuleb määrata mängu alguses ja kontrollida kronograafis.
- Lähidistantsi laskmiseks soovitatav kasutada semi-auto või püstolit.
- Alla 1-2 meetri soovitatav ei lasta – kasutatakse hoopis “Bang!” või käega puudutust.
🔫 Relva kontroll kohapeal on kohustuslik. Palun veenduge, et teie relv vastab reeglitele enne mängu algust.
Püstolid / Automaatrelvad:
- 1,2 džouli — kasutamine lubatud piiranguteta kaugusest.
- 1,2–1,6 džouli — kasutamine lubatud piiranguteta kaugusest.
Poolautomaatsed snaiprid (ainult üksiklaskude režiimis):
- 1,7–2,5 džouli — lähivõitluse relv (püstol) on kohustuslik, minimaalne laskekaugus on 20 meetrit.
Kuulipildurid:
- 1,7–2,5 džouli — backup-relv on kohustuslik, minimaalne laskekaugus on 20 meetrit.
- ❗ Hicap-tüüpi salve kasutamine ei kvalifitseeru kuulipilduriks. Automaatrelvad trummelsalvega kuuluvad kuulipildurite kategooriasse.
Poldiga snaiprid:
- 4 džouli — lähivõitluse relv (püstol) on kohustuslik, minimaalne laskekaugus on 30 meetrit.
Granaadid:
- 💥 Valgusefektiga granaadid on lubatud.
- 💥 Suitsugranaadid on lubatud.
- 💥 Granaadiheitja kasutamine on lubatud (vastavalt tuleohutusnõuetele).
- Kui granaat plahvatab avatud alal, on tabamisraadius 2,5 meetrit.
- Hoones plahvatava granaadi korral loetakse elimineerituks kõik samas ruumis viibivad mängijad.
Kummist nuga:
- 🔪 Kummist noaga kehaosale puutumisel loetakse mängija elimineerituks.
- 🔪 Imitatsioon…
- Tabamuse saanud mängija: tõstab käe üles, hüüab “HIT!” ja lahkub kokkulepitud viisil.
- Tabamuse saanud mängija kasutab alati oranž vesti.
- Tabamus loetakse igast kuulist, mis puudutab mängijat või varustust (sh relv).
- Ei mingit füüsilist vägivalda, tahtlikku provotseerimist ega solvangut.
- Alkoholi või narkootikumide mõju all osalemine on keelatud.
- Kohtunik või korraldaja otsus on lõplik.
- Mängial peab olema punane taskulamp/valgustus lubatud (haavatud mängija märgistamiseks).
- Mängial peab olema trasser kuulid ning trasseri seade.
- Kindlasti on lubatud kasutada öövatlust ja termokaamerida.
- Lubatud on ainult spetsiaalselt airsofti või militaarmängude jaoks toodetud pürotehnilised vahendid (nt suitsugranaadid, paukpommid). Teadmata päritoluga pürotehnika on keelatud.
- Pürotehnika viskamisel tuleb veenduda, et see ei ohusta mängijaid, varustust ega keskkonda.
- Pürotehnika tohib kasutada ainult korraldaja loal ja määratud alades.
- Pürotehnika reeglite rikkumine võib kaasa tuua mängust eemaldamise.
Meedik
- Meedik saab “ravida” valstavalt mängija poolt valitud kaardi. Mängija võib kohe astuda mängu tagasi või kohe surnud.
- Meedikul võib olla piiramata arv sidemeid või ravitsemisi.
- Ravimise ajal meedikul vastavalt olukorrale tohib ola haavatust maksimaalselt 3 m jaugusel. Mängija kes sai tabamuse (ei tohi tulistada). Meedikul võib tulistada ja kaitsta ennast.
Näited kaartidest:
❤️ Südameseiskus — südame massaaž (10 korda).
🩸 Hädaolukord — tilgutamine (2 minutit).
🩹 Verejooks — käepaela paigaldamine.
👼 Tumedad inglid — sa pole vigastatud, jätka mängimist.
🦵 Kerge vigastus (jalg) — jala sidumine.
✋ Kerge vigastus (käsi) — käe sidumine.
💀 RIP — sa oled surnud.
🔫 Relv — 5 minutit ei saa kasutada pearelva. Saab kasutada püstolit.